61% van de Nederlandse vrouwen ervaart dagelijkse sleur na de vakantie

De vakantie is voor de meeste Nederlanders weer achter de rug en het ‘gewone’ leven gaat weer van start. Is de Nederlandse vrouw klaar voor het dagelijks leven? Hettestpanel.nl onderzocht dit onder ruim 1.900 vrouwen in Nederland.

‘Daar gaan we weer’
Meer dan de helft (53%) van de Nederlandse vrouwen heeft deze zomer 3 weken of meer vakantie gehad, met name vrouwen met kinderen. 1 op de 3 van de Nederlandse vrouwen baalt dat de vakantie voorbij is en het dagelijks leven weer begint.

Gemiddeld geeft de Nederlandse vrouw haar dagelijks leven echter een 7,3. Opvallend is dat vrouwen die niet werken (thuis of school) het dagelijks leven een lager cijfer geven. Vrouwen met kinderen geven het dagelijks leven juist weer een hoger cijfer dan vrouwen zonder kinderen.

Ondanks dat veel vrouwen hun dagelijks leven omschrijven met de typisch Nederlandse woorden:  ‘gezellig’ en ‘leuk’, zijn de meningen verdeeld. Ook ‘te rustig’ en ‘saai’ worden vaak genoemd en de onbetwiste nummer 1 is: ‘druk’!

Maar liefst 61% van de Nederlandse vrouwen ervaart een dagelijkse sleur in haar leven, waarvan 10% zelfs zeer sterk! Het minst leuk aan het dagelijks leven zijn vroeg opstaan, het huishouden en van alles moeten. 

Dagje ruilen met je huisdier
Wanneer gevraagd wordt met wie de Nederlandse vrouw wel een dagje zou willen ruilen, wordt opvallend vaak hun huisdier genoemd. Een dagje leven als Maxima, Chantal Janzen, Floortje Dessing of Doutzen Kroes zien de dames ook wel zitten. Toch geeft ook een groot deel aan dat ze onder aan de streep met niemand zouden willen ruilen.

Tips tegen de dagelijkse sleur
Dé remedie ligt volgens de Nederlandse vrouw echter bij jezelf. Tijd voor actie! Tips die vaak genoemd worden zijn spontaan leuke dingen doen, hobby’s en sporten. Maar ook tijd voor jezelf nemen en genieten doorbreken de sleur. Toeleven naar de volgende vakantie werkt misschien nog wel het beste: bijna de helft is zich alweer aan het oriënteren óf heeft zelfs al geboekt!