Testresultaten: AutoWeek, vernieuwd en toch vertrouwd
7.8

Het populaire magazine AutoWeek heeft een metamorfose gekregen, zowel qua uiterlijk als inhoud. Wat vinden de lezers ervan? We vroegen het 83 autoliefhebbers.[image name=AWQ=160 align=right left=5 right=5]

Als je de cover van de nieuwe AutoWeek ziet en het magazine doorbladert zie je het meteen: de fotografie en lay-out zijn opgefrist. “Fantastisch blad geworden!”, zegt Sander. “Mooie foto's en fantastische manier van presenteren.” 95% van de ondervraagde lezers vindt de nieuwe vormgeving (zeer) aantrekkelijk. Ook Roberto is de facelift niet ontgaan. “Moderner uiterlijk, mooier papier. Beter contrast door de witte achtergrond met zwarte tekst. Meer inhoud.”

AutoWeek-gevoel blijft[image name=AWterugkoppeling=160 align=left left=5 right=5]
Goed nieuws voor de AutoWeek-fans: ondanks de facelift is het magazine toch echt de vertrouwde AutoWeek gebleven. “Prettig om ondanks de verandering toch ook zeker het oude concept te herkennen, waardoor je toch het ‘AutoWeek-gevoel’ hebt”, merkt Melvin op. Hoe dat komt?

Lezersfavorieten zijn gebleven
De rijtesten, de occasion-rubrieken, het autonieuws en de tips van lezers vormen nog altijd de kracht van het magazine. Bas vindt vooral de ‘heldere statistieken en goede journalistieke uiteenzettingen’ zeer aantrekkelijk in de nieuwe AutoWeek. De vernieuwde AutoWeek krijgt een gemiddeld rapportcijfer van een 7,8.

Maar liefst 9 op de 10 lezers zou AutoWeek aanbevelen bij andere autoliefhebbers. Het voldane gevoel als ze het blad van voor naar achteren hebben doorgespit, wensen ze iedereen toe.

Wil jij ook meer weten over het vernieuwde magazine AutoWeek? Klik dan hier!